24 Ekim 2016 Pazartesi

Elveda gamsiz hayat

Anne/ baba olmak garip bir seymis. Sevgisi cok buyuk ama sorumlulugu da. Kalbimde hic bitmeyen bir endise var artik sanki. Deniz'e bakabiliyor muyuz? Deniz iyi mi? Deniz saglikli mi? Deniz'in cani aciyor mu? Deniz rahat mi? ve daha bir suru soru.

Gunun saatine, yaptiklarimiza gore aklimdaki sorular degisebiliyor. Ama sanki hep bir soru var aklimda artik. Ve hep bir yumru var kalbimde. O iyi olsun gerisini hallederiz hissi. 

Bu bebek milleti oyle kucuk, oyle masum, oyle muhtac ki. Kiyamiyor insan. Bunun  Deniz'i benim dogurmus olmamla ilgisi yok bence. Kalbinde herhangi bir canliya dair sevgi besleyen herkes bunu hisseder eminim. Dusunsenize onunuzde minnacik bir can var. Siz ona bakarsaniz bakiliyor, beslerseniz besleniyor. Kendi basina yapabildigi bir sey yok. Ve siz ona bakarsaniz o guzelim gozlerini gozunuze dikip gulumsuyor. O'nun tesekkuru bu, O masum, boncuk bakis. Nasil endiselenmez ki insan onun icin. Garip cok garip...

Deniz saniyoruz reflu. Allah beterinden saklasin diyoruz. Bu basit bir sey diyoruz. Ama iste kucugu buyugu yok. O aci cekiyorsa senin kalbin yaniyor. O kadar. 

Ac oluyor ve memeye saldiriyor. Ama bir iki dakika sonra yuzu kipkirmizi oluyor, Kendini geriye atiyor. Memeyi birakiyor ve aglamaya basliyor. Sonra yine saldiriyor memeye. Ac cunku. Ama ayni hikaye tekrarlaniyor. Yiyemiyor kuzum. ve O'nu oyle ac, yemeye calisirken ama yiyemezken gormek zor oluyor. Zor. 

Basta basit bir gaz sancisi sandik olayi. Ebebler de oyle dedi. Ama gazini cikarsak da ayni sikayetler devam ediyor. Dik oldugu surece rahat olan Deniz, yatirdigimiz anda atese atilmis gibi agliyor. Canim. 

Sonra kolik dediler. Hatta gaz damlasi verdiler. Ama degil biliyorum. Cunku oyle sebepsiz, gunun hep ayni saatinde aglamiyor Deniz. Yemek yerken rahatsizlaniyor. Belki kolik de olabilir. Ama baska bir sey de var sanki.

Sonunda cocuk doktoru reflu olabilir dedi. Cunku diklestirdigimizde kendine geliyormus. Ve evet galiba oyle. Cunku refluye dair belirtilerin hemen hemen hepsi var. Hickirik tutarmis cok reflu bebeklerini, sirtlarini yay gibi yapip memeden uzaklasirlarmis, istahla memeye saldirip ememezlermis. Evet, Deniz de bunlar var.

Gaviscon verdiler Deniz'e. Evet, onu verdigimizde rahatliyor ama o da kabizlik yapiyor. Artilar, eksiler. Bir sekilde duruma bakip ilaci veriyoruz ya da vermiyoruz iste.

Bu arada ben kendi tarafimdan yapabilecegim her seyi yapmaya calisiyorum. Mesela sut ve sut urunlerini yemeyecegim bir sure. Bu benim icin inanilmaz bir sey. Sut sevmem ben. Ama tam bir yogurt ve peynir canavariyimdir. Kucukken de sut icmezmisim. Muhtemelen laktoz intoleransim o zaman da vardi iste de bilinmiyordu. Ama doktor sut icmememi onemsemezmis cunku deli gibi yogurt ve peynir yermisim. Her yemegi yogurtla yerdim ben. Bir de yogurtla bulamaz yapip yerdim. Abim anneme bu benimle yemesin midem bulaniyor derdi her seyi yogurtla karistirdigimdan. Hala da deli gibi yogurt ve peynir yerim. Bayilirim. Bir sure uzak kalacagiz iste. Vay be! 

Zaten yillarca kendim de reflunun acisini cektigimden oyle iyi anliyorum ki Deniz'i. Canim. Cok zor biliyorum. Insanin midesine ates koymuslar gibi olur. O yuzden o aglarken sanki benim de midem aciyor. Kendi reflumu cogaltan yiyeceklerden de uzak duracagim bir sure. Mesela domates dokunurdu bana. Cig sogan, yesillik. Yemeyecegim. Yine de gaz ihtimaline karsi sabahlari kimyon cayi iciyorum. Butun kimyon aldik suya koyuyorum. Igrenc bir tadi var. Napalim. Sifa niyetine.

Simdi bununla ugrasiyoruz. Deniz'i emzirirken kafasini yukarda tutmaya calisiyorum ve yedikten sonra en az 20 dakika dik tutmaya. Baska akliniza gelen bir sey varsa soyleyin lutfen. Denerim. Her seyi denerim. 

Bu basit bir sey. Mis yani. insallah gececek. Ama anladim ki bundan sonra boyle olacak. En basit seylerde bile onun cani yaniyorsa sanirim benim dunyam duracak. En basit seylerde bile onun cani yaniyorsa sanirim benim boyle kalbim yanacak ve aklim sadece onun icin gerekenler yapmaya odaklanacak. Bir nevi elveda gamsiz hayat...

Olsun. Hic onemli degil. Deniz iyi olsun. Butun bebekler iyi olsun. Onlarla boyle de cok guzel hayat...


16 yorum:

  1. Ah Gulcin, Alia'da da vardi reflu. Biz de Gaviscon kullandik bir sure ama Alia onu icmemek icin inat ediyordu surekli yada kusuyordu hemen sonrasinda cok da efektif verebildigimizi soyleyemem. Benim denediklerimin hepsini yapiyorsun sende. Reflu yastiklari var birde reflusu olan bebekler icin. Ama sikayeti sadece emdikten sonra ise gerek yok ona. Alia'nin reflusu 5ay civarinda tamamen gecti. Yani geciyor emin ol, sadece biraz sabir gerekiyor. Kilo almasi normal ise ozellikle con endise etmene gerek yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Elvan. Deniz de çok memnun değil ilaçtan. Geçecek inşallah bir an önce geçse ama :(

      Sil
  2. Reflüden çoook çekmiş ve hala çeken bir anneyim 6 ay civarında azaldı ama 3 yaşında hala devam ediyor.

    İlaç kullanmadık ve kullanmıyoruz biz

    20 dakika değil enaz 20 dk bebeğe göre değişiyor o süre benim oğlum 40-45 dk dik durunca rahatlıyordu.

    Süt diyeti yapacaksanız kalsiyum takviyesi almanız lazım o olmadan sütdiyeti kalsiyum dpolarını boşaltır güçsüz düşersiniz

    Hazır paketli gıdaların hepsinde ( hemen hemen) peyniraltı suyu var aman dikkat , hatta hamburger ekmeğinde de var

    Domates evetçok zoroğlum 3 yaşında ama hala çiğ domatestiyemiyor

    Eğer mama vermenizgerekirse normal mama değil AR yani anti reflü mamavermeniz lazım

    3-4 ay hiçç düz bir yere yatıramadım oğlumu ya kucakta yada anakucağının en dik halinde durabiliyordu, günde 52 önlük vesayısız mendil batırıyor vehergün bunları yıkayıp kurutup ütülüyordumtekbaşıma ayy ne zor günlerdi
    Amageçti çok şükür artık kusmuyor bazı günler reflüsü azıyor ama buna da şükür diyoruz. Geçmiş olsun düzelecek zaman sabır ve emekle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle güzel bilgiler ki. Kaç defa okudum bilmiyorum. Çok teşekkür ederim çok! Baktım günlük aldığım vitaminde kalsiyum varmış ama arada ayrı tablet de alacağım. Paketi gıdalarla da vedalaşmıltım hamilelikte ama arada kaçamak yapıyorum :( dikkat etmeliyim. Çok çok teşekkürler bu yorum için çok faydalı oldu

      Sil
  3. Kıyamam Denize. Sana bişey söyleyim mi? Deniz otuzlu yaşlara geldiğinde de bitmeyecek o endişe. Annelik bitmeyen gönüllü esaret çünkü.

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun gülçin benim kızımda da vardı reflü ve herşeyi denemiştim. Blogumda bir yazı var ve lütfen oku özellikle güncelleme dediğim kısımdan sonrasını belki çözümü benimkiyle aynıdır http://ge-ce.blogspot.nl/2012/06/bebek-reflusu.html?m=1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum okudum ve uyguluyorum çok sağol gece :)

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun, umarım çabuk geçer..

    YanıtlaSil
  6. Cok gecmis olsun.. ben bi kasik zeytinyag iciriyodum sonra emziriyodum..emdikten sonra yatirmiyodum.sut zaten icemezdim ama yogurt yiyodum sanki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa özlem çok ilginç işe yaradı mı?

      Sil
  7. Cook gecmis olsun. Bu arada 23 Ekimde Adacik katildi aramiza.saglikla buyurler umarim kizlarimiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tebrikler!!! Ne guzel haber :) umarim ikiniz de iyisinizdir :)

      Sil
  8. Iyiyiz sagol.bol bol emzirmeye alismaya calisiyorum.dedigin gibi meme ucu acisi cok fenaymis.

    YanıtlaSil
  9. Iyiyiz sagol.bol bol emzirmeye alismaya calisiyorum.dedigin gibi meme ucu acisi cok fenaymis.

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi cekebilir

Related Posts with Thumbnails