13 Mart 2017 Pazartesi

Keske...


Su fotografi gordunuz mu? Bu fotografa ait videoyu izlediniz mi?


Gundem cok sacma ve cok yogun. Ama yasanan butun bu sacmaliklarin icinde en cok bu cocugun hali dokundu bana. Sinava gec kaliyor, isten gelmis cunku. Yalvariyor alsinlar O'nu sinava diye :( Oyle cok agliyor ki. Oyle cok uzuluyor ki. Tahmin edebiliyoruz ne hissettigini degil mi? Eminim o universite sinavi stresini yasayan herkes tahmin ediyor. 

Universite sinavina girecegim gun dudagimda kocaman bir ucukla uyanmistim. O kadar stresliydim ki dokunsalar agliyordum. Oyle iyi anliyorum ki o genci. Oyle zor ki yasadiklari. Biz mesela bin tane saat kurmustuk aman gec kalmayalim diye. Annemler hic uyumamisti zaten. Dayim goturecekti sinava beni. Hava aydinlanmadan bizdeydiler yengem ve ufacik kuzenimle. Resmen aile boyu seferberlik ilan edilmis gibiydi. Stresli olan da sadece ben degildim. hepsinin gozunden ne kadar gergin olduklarini okuyabiliyordum. Ve bu beni daha da buyuk strese sokuyordu. O gencecik yasta yuklendigimiz agirliklara bakin. Ama nasil olmasin bu hal? Ne de olsa bir sene vardi isin ucunda. Deli gibi calistigim,her sabah 6da kalktigim, aksamin bir vakti okuldan ya da dershaneden dondugum koca bir sene. Canim 17 yasim. Oyle mi gecmeliydi? 

Simdi donup bakiyorum da yine bizim zamanimiz daha iyiydi. Bari huzurla universite okuduk, eglendik. Simdi o da yok. Biz bari bir universiteden mezun olduk mu is bulabiliyorduk. Simdi issizlik almis basini gitmis. Onu bir kenara koyalim. Artik universite okuyanin kiymeti de yok ki. Hatta mumkunse okunmasa gibi bir hal var ortalikta. Neyse bu uzun bir konu.

yeniden su gencecik insanin haline donersek. Boyle sistem olur mu? Simdi bu cocuga gunah degil mi? Surekli karsima cikiyor fotografi. Her seferinde bir baska uzuluyorum. O'nun da annesi butun gece uyumamistir belki ertesi gun cocugu sinava girecek diye. Zaten evden gelseydim gec kalmazdim diyor habire. Ama isten gelmis. Cunku bir yandan calismak zorunda. Hayat oyle zor ki. Keske her alanda daha da zorlasmasa. Keske cocuklar bu lanet sisteme kurban olmasa... Keske...




2 yorum:

  1. Yazık.
    Emekler keşke bu kadar kolay harcanmasa, hayaller yıkılmasa.

    YanıtlaSil
  2. Çok üzücü. Hangi akıllı o kararı verdiyse artık. Daha sınavn başlamasina 15 dakika var. Ama giremezsin yasak.
    Sınav başladıktan sonra 15 dakika ya kadar alınıyordu bildiğim kadarıyla. Kaç kişi geç giriyor duki?
    Bizim de oğlumuz girdi sınava. Biz de o stres i yaşadık.

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi cekebilir

Related Posts with Thumbnails