31 Ocak 2017 Salı

Challange 9

9. Goc etmek zorunda kalsan yasamak icin sececegin ulke. 
Omrum goc etmekle gecti benim. Sectim iste once Hollanda sonra Ingiltere. daha da gitmesem mi bir yere. Bilmiyorum. Bu konuda asla buyuk konusmayacagima yemin ettim kendime.

Size bunun hikayesini anlatmis miydim ben? Neyse anlattiysam da ikinci baski olsun.

Bundan yillar once Ozan master icin Hollandaya gitti. O zaman ben daha Turkiyedeyim. Sozlendik biz. O kis ben Ozan'i ziyaret icin Hollandaya gittim. Bir suru sehrini gezdik Hollandanin. Beraber cok guzel bir tur yaptik. 31 Aralik aksami da Turkiyeye geri donuyoruz beraber. Hatta o yil yeni yila ucakta girdik biz. zaten ondan sonra da ayagimiz yere degmedi bu seneye kadar :)

Hah iste o ucak yolculugunda Ozan bana dedi ki, e Gulcin ne dersin? Yasayabilir miyiz biz Hollanda'da? 
Düşündüm, yasariz Ozan dedim ama Rotterdam'i istemem. Hayatta oraya tasinmam. Orasi zaten Hollanda gibi bile degil ki. Orada yasayana kadar Istanbul'da kalalim bence. 

Oyle kaldi orada o  konusma. Ustunden 1,5 yil kadar gecti. Beni Hollanda'ya o zaman calistigim sirket bir proje icin gonderdi ilk. Tabi bu odulu kazanmak icin baya calismam gerekti o gecen 1,5 senede. Bir aksam sirketin yemegindeyiz. Bizim kodaman mudurlerimizden biri kursude konusma yapiyor. Bizim sirket de o zaman 50 kisi falan. Herkes birbirini taniyor yani. Dolayisiyla herkes benim Hollandaya gitmek istedigimi de biliyor. 

Iste o aksam mudur konusma yaparken dedi ki: Bu arada bu aksam kutlanacak bir haberimiz var. Gülcin Hollandadaki projeyi ayarladik. Hollanda'ya gidiyorsun!

Bir alkis kiyamet kotu ki sormayin. O gurultude ben su sozleri duydum. Projen Rotterdam'da!

Yasadigim soku tahmin edebiliyor musunuz? Hani ben asla Rotterdam'da yasamazdim? Hani oraya gidecegime Istanbul'da kalirdim. Hayir istesem de kalamazdim artik. Adamlar onca ugrasmis proje ayarlamis :)

Iste o gun ben soylediklerimizin bir yerlerde dugumlendigine inandim. ve iste o gunden sonra ben artik hicbir sey icin buyuk konusmak istemiyorum.



Yine goc eder miyiz? Kim bilir? Ama insallah edersek de bu sefer insallah sicak bir ulke olsun. Subaneke, dinimiz amin :)

5 yorum:

  1. ama sevdin sonra Rotterdam'ı, orada sevecek bir şeyler bulma çabanı hatırlıyorum, ilham vericiydi.

    YanıtlaSil
  2. Avustralya olabilir o zaman ;)

    YanıtlaSil
  3. Umarım gönlünüze göre bi ev bulup yerleşirsiniz Londraya. Gezmenin olduğu kadar yerleşikliğin de insanı mutlu eden huzurlu kılan bi yanı var...şayet yerleşirseniz belki bi gün ziyaret etme ve kızlarımızı birbiriyle tanıştırma fırsatı bile olabilir kim bilir...bizim niyetimiz de yerleşmek yönünde. 40ıma merdiven dayadım ama hala yerleşemedik gitti...Çocukluğumda Bulgaristan'dan Türkiye'ye göç ettikten sonra, bu yaz TCden Ingiltere'ye göç, hayatımın 2. göçü oldu. Bakalım şu dünyadan göçmeden daha kaç göç bekler bizi...gezgin ruhların kaderi galiba...

    YanıtlaSil
  4. Gulcin o ulke degistirme konusu bagimlilik yaratiyor diye dusunuyorum ben :) gizli sakli ilkrl gocebe olarak yasama durtulerimiz uyaniyor :) norvec sonrasi ingiltere (ki esimin memleketi) yine de icimde biryerlerde gitme durtusu yine.

    YanıtlaSil

Bunlar da ilginizi cekebilir

Related Posts with Thumbnails